Len tak

Len tak | Hm...

Moje vyznamenania
Žeriem guláše týchto ľudí
Títo žerú mňa
lentaky
Hm... po 2014 už predsa nie je v politike!
 
lentaky
Hm...
 
lentaky
Hm... niečo pre nitrianskeho vikára Zdroj: valka.online
 
lentaky
Hm...
 
lentaky
Hm...
 
lentaky

Ruský článok na ruskom webe. Obávam sa, aby Váňa Rybin nevypadol z okna.

------------------------------------------------------------------------
Mŕtva „mršina“. Plány postaviť stovky lietadiel do roku 2030 sú nereálne
------------------------------------------------------------------------
Ruskému civilnému letectvu zostáva 7-8 rokov života

Ivan Rybin

V najbližších rokoch bude Rusko čeliť hrozbe úplného „pristátia“ - dovezené civilné lietadlá úplne vyčerpajú svoju životnosť alebo budú odložené z dôvodu nedostatku náhradných dielov. Zároveň neexistujú žiadne domáce lietadlá, priemysel, ktorý sa „spamätal z kolien“, nie je schopný vyrábať lietadlá aspoň na kusy. Zlyhal program? To znamená, že je potrebný nový – logika úradníkov je ako vždy v najlepšom poriadku.

Superjet NEW v prírode neexistuje, toľko propagovaný MS-21 sa tiež nikdy neobjavil. Ruský letecký priemysel má iné problémy, nie je čas na nový vývoj. Továrne nie sú schopné vyrobiť ani sovietsky Tu-214, ktorý prvýkrát vzlietol 2. januára 1989. Pravda, potom Tu-204 vzlietol, ale rozdiel bol minimálny.

V roku 2023 mal Rostec dodať zákazníkom tri Tu-214, ale ani jeden nebol dodaný. Stále nie je jasné, kto ich mal dostať, a to v skutočnosti nie je zvlášť dôležité.

„Rokovania o konfigurácii kabíny Tu-214 prebiehajú, čakáme na oficiálne potvrdenie našich návrhov od výrobcu lietadla,“ takto hovorí Aeroflot o svojom vzťahu s United Aircraft Corporation (UAC, súčasť Rostec).

Inými slovami, na Superjet NEW a MC-21 nie je čas, na ten druhý nie sú žiadne motory. Zdá sa, že niekoľko PD-14 malo byť vyrobených v roku 2023 a 12 ďalších v tomto roku. Všetky tieto, ako by ste mohli uhádnuť, nie sú sériové jednotky, ale prototypy zostavené na kolene. Ktoré ešte treba skúšať a skúšať.

A na pozadí takýchto „úspechov“ úrady oznamujú plány na výrobu 600 áut do roku 2030. Teda sto ročne. Poskytnú na to peniaze, ďalších 280 miliárd rubľov. Plánuje sa, že okrem „sľubných“ Superjet NEW a MS-21 vyrobia „morálne zastarané“ Il-96−300 a Tu-214, ako aj Il-114, ktorý tiež pochádza zo ZSSR. (prvý let - 29. marca 1990) .

„S lietadlami, ktoré máme teraz – Boeing a Airbus – vydržíme asi sedem alebo osem rokov. Čo sa týka Superjetu a MC-21, myslím, že kým dostanú certifikát, budú lietať ešte minimálne rok. Ak dosiahneme nahradenie dovozu v avioniky... Ale ešte musíme prísť na motory, musia tiež prejsť testami.

To všetko sú dodatočné výrobné kapacity, to sú ďalší ľudia. Viac ako sto subdodávateľov! A okrem sily montážnych hangárov je tu aj strojový park a ľudia. Neobjavia sa za jeden rok. Ak to urobia niekde v rámci štyroch až piatich áut, bude to veľmi dobré,“ hovorí Viktor Gorbačov , generálny riaditeľ Združenia civilného letectva letísk .

Teda žiadne stovky – len niekoľko jednotiek. Nestačí dať peniaze, nestačí ani zabezpečiť, aby neboli ukradnuté. Predpokladajme niektoré z vyššie uvedených 280 miliárd rubľov. dostali do tovární. Takže čo bude ďalej? Zhmotňujú sa z týchto bankoviek zázračne lietadlá?


„Maliari, tesári, operátori číslicovo riadených strojov – je ich katastrofálne málo. A posledným, asi najstrašnejším zlyhaním je konštruktér, jednoducho prakticky žiadny. Presne dobrý, kvalifikovaný, skutočne zdravý.

Automatizovať všetko a nahradiť ľudí je prakticky nemožné,“ vysvetľuje Roman Baulin, šéf firmy Leopark na výrobu ihrísk a sadových úprav .

Ani ihriská nemá kto navrhovať a to sa bavíme o lietadlách. A tiež nemá kto vyrábať. Diely na sovietske dopravné lietadlá vyrábali vysokokvalifikovaní pracovníci, z ktorých v Ruskej federácii už takmer nikto nezostal - dokončujú ich tí, ktorí ešte získali odborné vzdelanie v ZSSR. Sú už vyše päťdesiat dolárov, no žiadna zmena.

Sústava odborných škôl a odborných škôl je úplne zničená. Napríklad v regióne hlavného mesta sa nemôžete ani naučiť stať sa jednoduchým sústružníkom! Všade je to však tak.

Teoreticky, ak chcú úrady niečo oživiť, musia začať personálne. Koniec koncov, ako povedal súdruh Stalin úplne správne , oni rozhodujú o všetkom. Musíme kupovať stroje, hľadať kvalifikovaných pracovníkov, platiť im veľa peňazí, aby učili ľudí.

Vyžaduje sa rekreácia - od nuly! — celý systém odborného a technického vzdelávania. Inak sa nič nestane. Platí to nielen pre lietadlá, ale aj autá, práčky, mlynčeky na mäso a zubné kefky.

O „nahradení dovozu“ sa začalo hovoriť pred desiatimi rokmi, po anexii Krymu. Potom Rusko zasiahla prvá vlna sankcií a všetkým bolo jasné, že Západ sa neupokojí. Urobilo sa odvtedy niečo v oblasti vzdelávania a novej industrializácie krajiny? Nie Jeden hovoriaci obchod, ktorý trvá dodnes. „Stratégia 2020“ a ďalšie projekty, ktoré sa v dnešnej dobe bežne nepamätajú.

„Potrebujeme vyvinúť vlastnú výrobu lietadiel. Dúfam, že všetky plány – a plánujeme vyrobiť viac ako tisíc vlastných lietadiel do roku 2030 – sa zrealizujú,“ povedal ruský prezident Vladimir Putin .

„Osetra“ už bola znížená na 600 jednotiek a plány sa s najväčšou pravdepodobnosťou ešte viac upravia.

„Podľa schváleného programu musíme do roku 2030 vyrobiť viac ako 500 lietadiel rôznych typov: 270 lietadiel MS-21, 142 lietadiel Superjet-100 a 115 lietadiel Tu-214,“ povedal v predvečer šéf Rostecu Sergej Chemezov. nového roku .

To znamená, že šéf leteckého priemyslu prezidentovi vysvetlil, že tisíc ich určite nebude. Koľko sa ich reálne postaví?

Nechajme Superjet NEW a MC-21 „v našich mysliach“; zostáva tu asi stovka sovietskych „mŕtvol“ – menej ako 20 kusov ročne. To je tiež veľmi pochybné, keďže zatiaľ ani tri ročne nie je možné.

O Il-96 všetci taktne mlčia, v poslednom čase je zvykom toto lietadlo kritizovať, hoci na ňom zrejme cestuje hlava nášho štátu. Možno preto, že už nie sú schopní replikovať tento stroj?

A personálny problém sa každým rokom zhoršuje. Starí robotníci a inžinieri odchádzajú do dôchodku alebo do iného sveta a nemá ich kto nahradiť.

Úradníci hovoria o stovkách a tisíckach mýtických lepených lietadiel, ale bez dovezených náhradných dielov nedokážeme zostaviť ani jednoduché osobné auto . V Ruskej federácii sa nevyrábajú ani ložiská, o elektronike ani nehovoriac. Ide o otázku týkajúcu sa ruskej avioniky.

Rusko už nie je schopné vyrábať diely pre nečinné sovietske lietadlá – tie sú stále zachované, nie všetky boli vyrezané na kov. Preto sa teraz, keď sa počíta každé lietadlo, nevznášajú do neba. Zabudli ako a úrady sa vôbec nesnažia niečo napraviť. Toto nikto nepotrebuje.

V roku 2014 inteligentní ľudia zopakovali slová veľkého vodcu, že „musíme bežať o desať rokov, inak budeme zdrvení“. Zatiaľ to nerozdrvili, ale krajina je na pokraji. Druhý zvon zazvonil na jar 2022 – tiež bezvýsledne. Nepriatelia ľudu opäť zablokovali novú industrializáciu, výsledok vidíme dnes v rovnakom bývaní a komunálnych službách.

Teoreticky sa za posledné dva roky podarilo vyškoliť desiatky operátorov strojov, zváračov, elektrikárov atď. Navyše zorganizovať masívny nábor mladých ľudí do strojárskych odborov.

Oživte robotnícku triedu a začnite s obnovou inžinierskeho a dizajnérskeho zboru. Prečo sa nič nerobí? Už len preto, že bystrí a vzdelaní ľudia sú pre úradníkov nebezpeční – rýchlo pochopia, že takéto úrady nepotrebujú. A budú konať.

V dohľade pre nás teda nie sú žiadne dopravné lietadlá, v lepšom prípade za 280 miliárd rubľov. Z dovezených komponentov sa vyrába päť pestovateľov kukurice ako „Ladoga“ alebo „Baikal“. Nahradiť An-2, ktoré sme už tiež zabudli vyrobiť.

Zdroj: finobzor.ru
 
lentaky
Hm... ukrajinské záchody sa stali súčasťou Russka
 
lentaky
Hm... moje dievča!
 
lentaky
Hm... každá inteligencia dobrá!
 
lentaky
Hm...
 
lentaky
Hm...  Ruska nakupuje v Gruzínsku :-) Zdroj: twitter.com
 
lentaky
Hm...
 
lentaky
Hm... a to nevideli Breivika s papagájmi
 
lentaky
Hm... russké sny vs realita.
 
lentaky
Hm...
 
lentaky
Hm... uhol pohľadu...
 
lentaky
hm... Koľkým problémom by sa predišlo!
 
lentaky
Hm... Bi svojich, aby sa ťa cudzí báli!
 
lentaky
Hm...
 
lentaky
Hm... Rusom stačí málo k šťastiu!
 
 
 
loader